Moderators IIYAMA Posted March 28, 2013 Moderators Share Posted March 28, 2013 (edited) nee cp_core_server.lua omfg client.... Probeer dat maar in het script cp_core_server.lua Ik weet alleen niet of de export wel gaat lukken. Edited March 28, 2013 by Guest Link to comment
frankvg Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Oke, als je het niet veel moeite kost, kun je het dan kant en klaar in een resource mapje stoppen? En dan verander ik die files nog wel iets ff, als je ff zegt hoe dat moet. ik waardeer dit enorm trouwens. Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 28, 2013 Moderators Share Posted March 28, 2013 Probeer maar in cp_core_server.lua en zet dat in client side uit: (op deze manier) --[[ createTeam ... function () end ]] Link to comment
frankvg Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Kan op dit moment niet. (mobiele post). Ik probeer het morgen gelijk, maar tis me nog nie helemaal duidelijk. Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 28, 2013 Moderators Share Posted March 28, 2013 Kan ik begrijpen Het is ook lastig te begrijpen als je deze taal niet begrijpt. Link to comment
frankvg Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Ja precies . Enorm lastig, ik spreek geen script dus dan nog lastiger. Bijv wat is een table en wat doet een meta.xcl? Als je het in een soort stappenplan zet, dan kan ik het mischien makkelijker uitvoeren. Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 28, 2013 Moderators Share Posted March 28, 2013 Table is een rij met waardes. Het word gebruikt om informatie op te slaan, te laden of mee te controleren. myTable = {5,4,"hey!",2,1} -- de informatie die deze table bevat. --outputChatBox() <-- laat informatie achter in de chatbox -- waarde = myTable[ positie van het getal ] outputChatBox(myTable[1]) -- nu pakken we het eerste getal in de table en dat is 5, dat laten we nu in de chatbox zien. "5" outputChatBox(myTable[2])--"4" outputChatBox(myTable[3]) -- en nu komen we er achter dat dit op de 3de plaats bevind. "hey!" meta.xml Is je script launcher, dit stukje code zorgt voor het opstarten van je scripts die zich in folder bevinden. Maar ook voor het vinden van beeld materiaal/plaatjes, auto mods of geluid. Het is een soort inhoudsopgaven die de server nodig heeft om bestanden te vinden. Of het kan ook informatie zijn die voor settings word gebruikt. Link to comment
frankvg Posted March 29, 2013 Author Share Posted March 29, 2013 Oké, maar wat moet nu waar? Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 29, 2013 Moderators Share Posted March 29, 2013 alles in: cp_core_server.lua (vergeet niet een backup te maken) Link to comment
frankvg Posted March 29, 2013 Author Share Posted March 29, 2013 Doe ik, en waar moet deze in? local enemyTeam = createTeam ("Delta",255, 0,0 ) addCommandHandler ( "spawnbot", function ( thePlayer ) local x, y, z = getElementPosition ( thePlayer ) local thisSpawn if math.random(1,2) == 1 then thisSpawn = botSpawns1[math.random(1, #botSpawns1 )] else thisSpawn = botSpawns2[math.random(1, #botSpawns2 )] end exports [ "slothbot" ]:spawnBot ( getElementData(thisSpawn, "posX"), getElementData(thisSpawn, "posY"), getElementData(thisSpawn, "posZ"), 0, 121, getElementInterior (thePlayer), getElementDimension (thePlayer), enemyTeam, 31, "hunting") end ) Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 29, 2013 Moderators Share Posted March 29, 2013 daar ook. Link to comment
frankvg Posted March 30, 2013 Author Share Posted March 30, 2013 (Niet gelukt, ik kan dat bestand heel niet vinden) Iets anders: Hey, ik ben een basis aan het mappen voor zombies in freemode, maar nu zag ik bijv bij de gemapde ding bij Stealth hadden ze een spawn neergezet voor een bepaald team. Kan ik dat met MTA Map Editor ook doen? Dat ik gewoon een spawn neerzet van een team? Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 30, 2013 Moderators Share Posted March 30, 2013 Zou kunnen, Alleen dan moet je een edf maken, want voor freeroam is er nog geen edf. Link to comment
frankvg Posted March 30, 2013 Author Share Posted March 30, 2013 Is het mogelijk om van een zombie resource een gamemode te maken dan? (Zday Resource) Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 30, 2013 Moderators Share Posted March 30, 2013 jep, alles is mogelijk. Link to comment
frankvg Posted March 30, 2013 Author Share Posted March 30, 2013 Oké, want als het in gamemode kan kan er dus ook spawns worden geplaatst. Maar is er niet toevallig een makkelijke resource waarmee ik mensen een tijdelijke spawnplek kan geven [Totdat ze uitloggen bijv.] Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 30, 2013 Moderators Share Posted March 30, 2013 Het is belangrijk dat de gamemode de bots kan exporteren. Sommige gamemodes hebben deze functies en anderen niet. Dat staat er als goed is bij. Ik denk dat je dat maar moet onderzoeken welke het wel en niet kan. https://community.multitheftauto.com/in ... =resources Link to comment
frankvg Posted April 4, 2013 Author Share Posted April 4, 2013 Ik heb een probleem met de voice chat op MTA. Het volume is enorm zacht. Ik hoor de andere spelers amper praten, hoe komt dit? Link to comment
Moderators IIYAMA Posted April 4, 2013 Moderators Share Posted April 4, 2013 Als goed is heb je settings voor. Esc > settings > audio: Voice volume Link to comment
Moderators IIYAMA Posted April 5, 2013 Moderators Share Posted April 5, 2013 Windows geluidsinstellingen? Als goed is word mta geluid gesplitst van gta en mta. Link to comment
frankvg Posted April 5, 2013 Author Share Posted April 5, 2013 Ik hoor geluid in spel enzo wel goed, dus hoe kan dat? Link to comment
Moderators IIYAMA Posted April 5, 2013 Moderators Share Posted April 5, 2013 het geluid van het spel is gta. Zelf gemaakte geluiden gaan via een anderen channel. Link to comment
frankvg Posted April 6, 2013 Author Share Posted April 6, 2013 Ik heb windows XP en kan dat niet precies zo zien. Alleen algemeen geluid Link to comment
frankvg Posted April 6, 2013 Author Share Posted April 6, 2013 Ik heb een probleem. Ik heb net van een site een aantal leuke resources gevonden maar allemaal hebben ze dit. De server log zegt dat hij de meta.xcl niet kan vinden. En dat klopt want die horen in de eerste klik van het openen te zitten, maar nu zitten er twee, in twee aparte mapjes erin. HELP. [VOORBEELD RESOURCE: Lavaflood.] Hier begint het, hier staat de zip. bij resources. Dan open ik hem, en zie ik dit erin zitten. Dan open ik één van de twee mapjes, en daar zitten weer andere dingen in, inclusief de meta.xcl Dan open ik het andere mapje van de twee, en daar zit dit dan weer in. Ik heb ze van deze site. http://crystalmv.net84.net/pages/scripts.php Link to comment
Recommended Posts