frankvg Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Hey, ik heb een aantal errors op mijn server, zouden jullie misschien kunnen helpen? Ik heb nu ook een resource gedownload (citizens.rar) maar de server kan hem niet zien omdat het een .rar is, hoe krijg ik dit nu in een zip zonder dat ik het bestand beschadig? Volgende error: Ik wil mezelf admin maken en heb acl veranderd en heb er het volgende neer gezet: Het probleem is dat het nog niet werkt! Ik heb ook een aantal andere problemen met resources. 1. The DayZ resource can't find the meta.xml file, hoe los ik dit op? 2. Superheroes resource can't find the meta.xml either, hoe los ik dit op? 3. CP resource can't link to spec. Wat is een spec? Geen idee wat het allemaal is of doet, maar bijv. Superheroes resource zit in een zip. en daarin zit weer een mapje en pas daarin zitten de meta.xcl dingetjes, dus ik moet die map eruit halen en ook weer in een zip zetten maar dat kan dus niet. Hoe los ik dit op? Als iemand hier ook toevallig een kant-en-klare slothbot bot spawn command/script heeft, zou je hem dan kunnen replyen en uitleggen hoe ik hem in me server kan krijgen? Ik wil namelijk graag een vijandelijke bot spawnen met wapens, maar ik kan 0% scripten. Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 27, 2013 Moderators Share Posted March 27, 2013 RESOURCE citizens.rar Uitpakken met winrar en inpakken met winrar als zip. (ff in google opzoeken "winrar") heh? meta.xcl > meta.xml en anders pak die DayZ en superheroes eens uit?..... Geen idee wat spec is, waarschijnlijk gewoon een anderen resource. ACL Check deze punten:- Is hij herladen? (opnieuw opstarten) - Ben je wel geregistreerd? Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 geregistreerd? Op de server? Ik kan gewoon joinen, dus ik weet niet. En hoe link ik die CP dan met de spec? Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 27, 2013 Moderators Share Posted March 27, 2013 Gewoon inloggen misschien? /register FrankieVG pass /login FrankieVG pass En hoe link ik die CP dan met de spec? Ik heb geen idee, ik ken die resource niet. Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Oke, en dan zou die moeten werken zeg je? Ik heb nog nooit geregister in-game, want ik neem aan dat hij ook gewoon niks opslaat. Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 27, 2013 Moderators Share Posted March 27, 2013 Hij slaat wel op hoor. Gewoon registreren en in loggen, als goed is heb je dan admin. Als je de acl aanpast houd het wel in dat je deze opnieuw moet inladen. (opnieuw opstarten) Je bent in ieder geval op de goede weg. BTW: Resources zouden geen spaties moeten bevatten. (ook moet je de naam veranderen in TAG_Script_Name) Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Oké, enorm bedankt. Nu heb ik nog een vraag. Ik speel meestal met vrienden op de server en heb dan ook teamspeak aan, maar dit laat mij wel wat FPS lag achter, wat ik zonder TS niet heb. Ik zag nu ook dat je voicechat in het spel kan doen, levert dit mij ook FPS lag op of niet? En hoe zet ik dit aan. Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 27, 2013 Moderators Share Posted March 27, 2013 Als goed is: 1 Server uit. 2 open file: mtaserver.conf (MTA San Andreas 1.3\server\mods\deathmatch) 3 Zoek naar: (en zet die op 1) 1 4 Start server 5 /start voice Als goed is geen lagg, je hoeft geen apart programma te draaien. (toch is skype het beste in kwaliteit en aan te raden wanneer je vreemde in je server hebt) Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Ik doe niet met vreemden, Ik ga alleen met vrienden in de server, en qua lag is teamspeak het best, in vergelijking met skype, met skype lag ik helemaal . Maar ik doe /start voice en het staat al aan zegt hij, ik heb ook die voice naar 1 verandert. Ik zie geen tekentje als ik praat ofzo, dus staat dat al aan of hoort dat zo? Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 27, 2013 Moderators Share Posted March 27, 2013 alle stappen gevolgd en acl wel opgeslagen + herstarten? (je hoort wel een tekentje te zien) Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 acl? Het is toch bij mtaserver.conf? Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 27, 2013 Moderators Share Posted March 27, 2013 oh sorry, ja de mtaserver.conf opgeslagen. Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Bij mtaserver.conf heb ik dit. <!-- This parameter specifies whether or not to enable player voice chat in-game Values: 0 - disabled , 1 - enabled --> <voice>1</voice> <!-- This parameter specifies the sample rate for voice chat. 'voice' parameter must be set to 1 for this to be effective. Higher settings use more bandwidth and increase the sampling quality of voice chat Values: 0 - Narrowband (8kHz), 1 - Wideband (16kHz), 2 - Ultrawideband (32kHz). Default - 1 --> <voice_samplerate>1</voice_samplerate> <!-- This parameter specifies the voice quality for voice chat. 'voice' parameter must be set to 1 for this to be effective. Higher settings use more bandwidth and increase the the overall quality of voice chat Available range: 0 to 10. Default - 4 --> <voice_quality>4</voice_quality> Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Zo is dat goed toch? Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 27, 2013 Moderators Share Posted March 27, 2013 ja, dat is goed. Save en herstart je server. en start voice resource. het zou dan moeten werken. Als goed is komt dit voice teken dan ook in de tab. Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Oh, hij staat nu op ''push-to-talk''. Ik moet dus op Z drukken om te praten. Is het mogelijk om dit de heletijd aan te hebben? Zodat ik niet steeds op Z hoef te drukken? Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 27, 2013 Moderators Share Posted March 27, 2013 Zo ver ik weet niet. Moet gescript worden. Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Dat is zeer jammer, weet je toevallig een script die al kant-en-klaar is die dat heeft? Zal heus wel bestaan denk ik . Ennehh.. Weet je toevallig een goede mode waarmee ik met vrienden coop veel plezier kan beleven. Ik bedoel dat wij bij elkaar horen en bots op het vijandelijke team, of gwn iets dat bots spawnt die je aanvallen. Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 27, 2013 Moderators Share Posted March 27, 2013 Ik heb geen idee. Misschien handig/leuk om uit te proberen: menu'shttps://community.multitheftauto.com/in ... ls&id=5989 of https://community.multitheftauto.com/in ... ls&id=3117 Misschien ook leuk: https://community.multitheftauto.com/in ... ls&id=5683 Ik heb geen idee of ze werken. Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Die 2de is wel mooi denk ik, kan ik ook muten enz. en misschien ook wel gwn doorblijven praten. En weet je ook iets met die bots, zoals ik boven aangegeven al zei? Ik heb nu al die superheroes mod, maar die gaat snel vervelen, wel supergaaf gemaakt trouwens. Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 27, 2013 Moderators Share Posted March 27, 2013 toch gewoon slothbot? https://community.multitheftauto.com/in ... ils&id=672 Hier heb je een gamemode in combinatie met slothbot: https://community.multitheftauto.com/in ... ls&id=2271 en https://community.multitheftauto.com/in ... ls&id=2405 Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Slothbot had ik al ja, maar ik bedoelde gewoon iets waarmee bots automatisch al gespawnd zijn bijv. een ''Missie'' waarbij ik en een vriend Area 51 moeten aanvallen en die wordt bewaakt door bots dan. Die zombiegamemode had ik al is geprobeerd maar misschien kan je me daarmee ook gelijk helpen: Als ik die start, moet ik inloggen en als ik probeer te registreren dan geeft hij een error, ik kan dus niet starten, hoe los ik dit op? Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Oh, en over die tdm gamemode. Moet ik dit doen: 2. Clean-out cached files (this step might not be necessary) (server directories automatically created) server\mods\deathmatch\resource-cache\http-client-files server\mods\deathmatch\resource-cache\unzipped (client directories automatically downloaded) mods\deathmatch\resources\* Moet ik die dingen verwijderen nu, en levert dit geen fouten of errors op in het spel? Link to comment
Moderators IIYAMA Posted March 27, 2013 Moderators Share Posted March 27, 2013 Ik zou daar maar af blijven. Link to comment
frankvg Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Ik heb het verwijderd (unzipped en http-client-files), en het maakt zichzelf vanzelf aan als ik het gedelete heb, nu werkt die gamemode wel, dus tis goed. (Ik heb wel hele backup van server, dus als er iets mis zou gaan.) Nog een vraag! De gamemode CP = Control Points geeft mij deze errors als ik hem opstart. Hij kan niet linken met de spec. Ik heb geen bal verstand hiervan en snap ook niet waarom het niet werkt. Link to comment
Recommended Posts