MrKAREEM Posted February 12, 2018 Share Posted February 12, 2018 Hi Guis I was making a small script and it was firs writer so i have problem when a player win system give times put the times frozen in scoreboard it doesnt move i see the debug and i find that server.lua:206: attempt to index global 'A' (a nill value) [DUP x5] server.lua:206: attempt to index global 'A' (a nill value) So Its The server side Codes and any one help me pls !! captchaNums = 5 -- captcha letters length wordTimeInSec = 25 --- the time before the word disappear in seconds [ default 11 seconds ] --prizefrom,prizeto = 500,800 -- the prize random num timerfrom,timerto = 1.5,5.5 -- the random timer that shows the word [ default from 3 to 15 minutes ] ---- unChangeable wordOn = false --theWord = nil --thePrize = nil wordTime = wordTimeInSec * 1000 Error = { "هلا", "هلا", "انا", "ضض", "تنورا", "حياكم", "سيرفر" } g_root = getRootElement() addEvent("send_M",true) addEventHandler("send_M",root, function( Q, K, K1, A) if tonumber(A) then createCode(Q,A) coans = K coans1 = K1 Amont = A end end ) function createCode(Q,A) for k,v in ipairs( getElementsByType("player") ) do exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,1, "=========", wordTime, 0.07, 0.5, 0, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,2, "Word : "..Q.."", wordTime, 0.07, 0.533, 255, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,3, "Prize : "..A.." Hours ", wordTime, 0.07, 0.563, 255, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,4, "=========", wordTime, 0.07, 0.593, 0, 255, 0, 255, 1.6) end startCodeTimer() wordOn = true end function startCodeTimer() codeTimer = setTimer( function () removeCode() OutPut("تم الغاء المسابقة لعدم وجود إجابات",root,0,255,0,true) end , wordTime , 1 ) end function removeCode() for k,v in ipairs( getElementsByType("player") ) do exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,1) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,2) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,3) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,4) end if isTimer ( codeTimer ) then killTimer(codeTimer) end coans = nil coans1 = nil wordOn = false end function playerchatqaw ( msg, msgty, A) if coans1 == Error then coans = nil coans1 = nil OutPut("تم الغاء المسابقة لعدم وجود إجابات",getRootElement(),255,255,0,true) removeCode() else if coans then if string.find(msg,coans,1) then OutPut("وقد ربح "..Amont.." ساعة ╰ "..getPlayerName(source).." ╯ الفائز هو",getRootElement(),math.random(255),math.random(255),math.random(255),true) local pTime = { getPlayerTime ( source ) } setElementData ( source, 'PlayTime', tostring ( pTime [ 1 ] + Amont .. ':' .. pTime [ 2 ] .. ':' .. pTime [ 3 ] ) ) --givePlayerMoney(source,Amont) removeCode() coans = nil coans1 = nil end end end end addEventHandler ("onPlayerChat",g_root,playerchatqaw) function playerchatqaw1 ( msg, msgty, A) if coans1 == Error then coans = nil coans1 = nil OutPut("!! تم الغاء السؤوال لنفاذ الوقت",getRootElement(),255,255,0,true) removeCode() else if coans1 then if string.find(msg,coans1,1) then OutPut("وقد ربح "..Amont.." ساعة ╰ "..getPlayerName(source).." ╯ الفائز هو",getRootElement(),math.random(255),math.random(255),math.random(255),true) givePlayerMoney(source,Amont) removeCode() coans = nil coans1 = nil end end end end addEventHandler ("onPlayerChat",g_root,playerchatqaw1) ---------------------------------------------------------------------------------------------- function getPlayerTime ( Player ) local TimeData = getElementData(Player,'PlayTime') or '0:0:0'; if ( TimeData ) then return tonumber(split(TimeData,':')[1]) , tonumber(split(TimeData,':')[2]), tonumber(split(TimeData,':')[3]); end end exports.scoreboard:addScoreboardColumn('PlayTime') addEvent("addTime",true) addEvent("removeTime",true) addEvent("ToServer",true) local t = { } local w = {} addEventHandler("ToServer",root, function (word,get,time) if word and tonumber(get) and tonumber(time) then table.insert(w,{word,get}) setTimer(function () for _,v in ipairs(w) do if v[1] == word and v[2] == get then table.remove(w,i) end end end,time*60*60*1000,1) end end ) addEventHandler("onConsole",root, function (msg) for _,v in ipairs(w) do if msg == v[1] then local playeraccount = getPlayerAccount ( source ) if ( playeraccount ) and not isGuestAccount ( playeraccount ) then if not getAccountData ( playeraccount, "time-"..msg) then addPlayerTime(source,v[2]) setAccountData( playeraccount, "time-"..msg,true) end end end end end ) addEventHandler("addTime",root, function (to,time) if to == "all" then for _,v in ipairs(getElementsByType("player")) do addPlayerTime(v,time) end else plr = getPlayerFromName(to) if plr then addPlayerTime(plr,time) end end end ) addEventHandler("removeTime",root, function (to,time) if to == "all" then for _,v in ipairs(getElementsByType("player")) do removePlayerTime(v,time) end else plr = getPlayerFromName(to) if plr then removePlayerTime(plr,time) end end end ) function addPlayerTime(plr,time) time = math.floor(time) A[plr]['hour'] = tonumber(A[plr]['hour'] or 0) + time end function removePlayerTime(plr,time) time = math.floor(time) A[plr]['hour'] = tonumber(A[plr]['hour'] or 0) - time end function checkValues( source,arg1,arg2) if (arg2 >= 60) then A[ source ][ 'min' ] = tonumber( A[ source ][ 'min' ] or 0 ) + 1 A[ source ][ 'sec' ] = 0 end if (arg1 >= 60) then A[ source ][ 'min' ] = 0 A[ source ][ 'hour' ] = tonumber( A[ source ][ 'hour' ] or 0 ) + 1 end return arg1, arg2 end setTimer( function( ) for _, v in pairs( getElementsByType( "player" ) ) do if (not A[ v ]) then A[ v ] = { ["hour"] = 0, ["min"] = 0, ["sec"] = 0 } end A[ v ][ 'sec' ] = tonumber( A[ v ][ 'sec' ] or 0 ) + 1 local min,sec = checkValues ( v, A[ v ][ 'min' ] or 0, A[ v ][ 'sec' ] or 0 ) local hour = tonumber( A[ v ][ 'hour' ] or 0 ) setElementData( v, "PlayTime", tostring( hour )..':'..tostring( min )..':'..tostring( sec ) ) end end, 1000, 0 ) function onPlayerQuit ( ) local playeraccount = getPlayerAccount ( source ) if ( playeraccount ) and not isGuestAccount ( playeraccount ) then local sValue = getElementData( source,'PlayTime' ) local hour = tonumber( A[ source ][ 'hour' ] or 0 ) local min = tonumber( A[ source ][ 'min' ] or 0 ) local sec = tonumber( A[ source ][ 'sec' ] or 0 ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-hour", tostring(hour) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-min", tostring(min) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-sec", tostring(sec) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime", tostring(sValue) ) end A[ source ] = nil end function onPlayerLogin (_, playeraccount ) if ( playeraccount ) then local time = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime" ) local hou = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-hour") local min = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-min") local sec = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-sec") if ( time ) then setElementData ( source, "PlayTime", time ) A[ source ]["hour"] = tonumber(hou) A[ source ]["min"] = tonumber(min) A[ source ]["sec"] = tonumber(sec) else setElementData ( source, "PlayTime",0 ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime",0 ) end end end addEventHandler ( "onPlayerQuit", root, onPlayerQuit ) addEventHandler ( "onPlayerLogin", root, onPlayerLogin ) Any Help pls Link to comment
DNL291 Posted February 13, 2018 Share Posted February 13, 2018 There's no table called "A", that's why you're getting this message. Link to comment
MrKAREEM Posted February 13, 2018 Author Share Posted February 13, 2018 9 hours ago, DNL291 said: There's no table called "A", that's why you're getting this message. A = Amount and i dont know why this message show but any help pls !! Link to comment
#\_oskar_/# Posted February 13, 2018 Share Posted February 13, 2018 captchaNums = 5 -- captcha letters length wordTimeInSec = 25 --- the time before the word disappear in seconds [ default 11 seconds ] --prizefrom,prizeto = 500,800 -- the prize random num timerfrom,timerto = 1.5,5.5 -- the random timer that shows the word [ default from 3 to 15 minutes ] ---- unChangeable wordOn = false --theWord = nil --thePrize = nil wordTime = wordTimeInSec * 1000 Error = { "هلا", "هلا", "انا", "ضض", "تنورا", "حياكم", "سيرفر" } A = { } g_root = getRootElement() addEvent("send_M",true) addEventHandler("send_M",root, function( Q, K, K1, A) if tonumber(A) then createCode(Q,A) coans = K coans1 = K1 Amont = A end end ) function createCode(Q,A) for k,v in ipairs( getElementsByType("player") ) do exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,1, "=========", wordTime, 0.07, 0.5, 0, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,2, "Word : "..Q.."", wordTime, 0.07, 0.533, 255, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,3, "Prize : "..A.." Hours ", wordTime, 0.07, 0.563, 255, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,4, "=========", wordTime, 0.07, 0.593, 0, 255, 0, 255, 1.6) end startCodeTimer() wordOn = true end function startCodeTimer() codeTimer = setTimer( function () removeCode() OutPut("تم الغاء المسابقة لعدم وجود إجابات",root,0,255,0,true) end , wordTime , 1 ) end function removeCode() for k,v in ipairs( getElementsByType("player") ) do exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,1) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,2) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,3) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,4) end if isTimer ( codeTimer ) then killTimer(codeTimer) end coans = nil coans1 = nil wordOn = false end function playerchatqaw ( msg, msgty, A) if coans1 == Error then coans = nil coans1 = nil OutPut("تم الغاء المسابقة لعدم وجود إجابات",getRootElement(),255,255,0,true) removeCode() else if coans then if string.find(msg,coans,1) then OutPut("وقد ربح "..Amont.." ساعة ? "..getPlayerName(source).." ? الفائز هو",getRootElement(),math.random(255),math.random(255),math.random(255),true) local pTime = { getPlayerTime ( source ) } setElementData ( source, 'PlayTime', tostring ( pTime [ 1 ] + Amont .. ':' .. pTime [ 2 ] .. ':' .. pTime [ 3 ] ) ) --givePlayerMoney(source,Amont) removeCode() coans = nil coans1 = nil end end end end addEventHandler ("onPlayerChat",g_root,playerchatqaw) function playerchatqaw1 ( msg, msgty, A) if coans1 == Error then coans = nil coans1 = nil OutPut("!! تم الغاء السؤوال لنفاذ الوقت",getRootElement(),255,255,0,true) removeCode() else if coans1 then if string.find(msg,coans1,1) then OutPut("وقد ربح "..Amont.." ساعة ? "..getPlayerName(source).." ? الفائز هو",getRootElement(),math.random(255),math.random(255),math.random(255),true) givePlayerMoney(source,Amont) removeCode() coans = nil coans1 = nil end end end end addEventHandler ("onPlayerChat",g_root,playerchatqaw1) ---------------------------------------------------------------------------------------------- function getPlayerTime ( Player ) local TimeData = getElementData(Player,'PlayTime') or '0:0:0'; if ( TimeData ) then return tonumber(split(TimeData,':')[1]) , tonumber(split(TimeData,':')[2]), tonumber(split(TimeData,':')[3]); end end exports.scoreboard:addScoreboardColumn('PlayTime') addEvent("addTime",true) addEvent("removeTime",true) addEvent("ToServer",true) local t = { } local w = {} addEventHandler("ToServer",root, function (word,get,time) if word and tonumber(get) and tonumber(time) then table.insert(w,{word,get}) setTimer(function () for _,v in ipairs(w) do if v[1] == word and v[2] == get then table.remove(w,i) end end end,time*60*60*1000,1) end end ) addEventHandler("onConsole",root, function (msg) for _,v in ipairs(w) do if msg == v[1] then local playeraccount = getPlayerAccount ( source ) if ( playeraccount ) and not isGuestAccount ( playeraccount ) then if not getAccountData ( playeraccount, "time-"..msg) then addPlayerTime(source,v[2]) setAccountData( playeraccount, "time-"..msg,true) end end end end end ) addEventHandler("addTime",root, function (to,time) if to == "all" then for _,v in ipairs(getElementsByType("player")) do addPlayerTime(v,time) end else plr = getPlayerFromName(to) if plr then addPlayerTime(plr,time) end end end ) addEventHandler("removeTime",root, function (to,time) if to == "all" then for _,v in ipairs(getElementsByType("player")) do removePlayerTime(v,time) end else plr = getPlayerFromName(to) if plr then removePlayerTime(plr,time) end end end ) function addPlayerTime(plr,time) time = math.floor(time) A[plr]['hour'] = tonumber(A[plr]['hour'] or 0) + time end function removePlayerTime(plr,time) time = math.floor(time) A[plr]['hour'] = tonumber(A[plr]['hour'] or 0) - time end function checkValues( source,arg1,arg2) if (arg2 >= 60) then A[ source ][ 'min' ] = tonumber( A[ source ][ 'min' ] or 0 ) + 1 A[ source ][ 'sec' ] = 0 end if (arg1 >= 60) then A[ source ][ 'min' ] = 0 A[ source ][ 'hour' ] = tonumber( A[ source ][ 'hour' ] or 0 ) + 1 end return arg1, arg2 end setTimer( function(A) local A = { } for _, v in pairs( getElementsByType( "player" ) ) do if (not A[ v ]) then A[ v ] = { ["hour"] = 0, ["min"] = 0, ["sec"] = 0 } end A[ v ][ 'sec' ] = tonumber( A[ v ][ 'sec' ] or 0 ) + 1 local min,sec = checkValues ( v, A[ v ][ 'min' ] or 0, A[ v ][ 'sec' ] or 0 ) local hour = tonumber( A[ v ][ 'hour' ] or 0 ) setElementData( v, "PlayTime", tostring( hour )..':'..tostring( min )..':'..tostring( sec ) ) end end, 1000, 0 ) function onPlayerQuit ( ) local playeraccount = getPlayerAccount ( source ) if ( playeraccount ) and not isGuestAccount ( playeraccount ) then local sValue = getElementData( source,'PlayTime' ) local hour = tonumber( A[ source ][ 'hour' ] or 0 ) local min = tonumber( A[ source ][ 'min' ] or 0 ) local sec = tonumber( A[ source ][ 'sec' ] or 0 ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-hour", tostring(hour) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-min", tostring(min) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-sec", tostring(sec) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime", tostring(sValue) ) end A[ source ] = nil end function onPlayerLogin (_, playeraccount ) if ( playeraccount ) then local time = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime" ) local hou = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-hour") local min = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-min") local sec = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-sec") if ( time ) then setElementData ( source, "PlayTime", time ) A[ source ]["hour"] = tonumber(hou) A[ source ]["min"] = tonumber(min) A[ source ]["sec"] = tonumber(sec) else setElementData ( source, "PlayTime",0 ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime",0 ) end end end addEventHandler ( "onPlayerQuit", root, onPlayerQuit ) addEventHandler ( "onPlayerLogin", root, onPlayerLogin ) Link to comment
MrKAREEM Posted February 13, 2018 Author Share Posted February 13, 2018 5 minutes ago, #\_oskar_/# said: captchaNums = 5 -- captcha letters lengthwordTimeInSec = 25 --- the time before the word disappear in seconds [ default 11 seconds ]--prizefrom,prizeto = 500,800 -- the prize random numtimerfrom,timerto = 1.5,5.5 -- the random timer that shows the word [ default from 3 to 15 minutes ]---- unChangeablewordOn = false--theWord = nil--thePrize = nilwordTime = wordTimeInSec * 1000Error = { "هلا","هلا","انا","ضض","تنورا","حياكم","سيرفر" }A = { }g_root = getRootElement()addEvent("send_M",true)addEventHandler("send_M",root,function( Q, K, K1, A)if tonumber(A) thencreateCode(Q,A)coans = Kcoans1 = K1Amont = A end end)function createCode(Q,A) for k,v in ipairs( getElementsByType("player") ) do exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,1, "=========", wordTime, 0.07, 0.5, 0, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,2, "Word : "..Q.."", wordTime, 0.07, 0.533, 255, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,3, "Prize : "..A.." Hours ", wordTime, 0.07, 0.563, 255, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,4, "=========", wordTime, 0.07, 0.593, 0, 255, 0, 255, 1.6) endstartCodeTimer()wordOn = trueend function startCodeTimer() codeTimer = setTimer( function () removeCode() OutPut("تم الغاء المسابقة لعدم وجود إجابات",root,0,255,0,true) end , wordTime , 1 )endfunction removeCode() for k,v in ipairs( getElementsByType("player") ) do exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,1) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,2) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,3) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,4) end if isTimer ( codeTimer ) then killTimer(codeTimer) end coans = nil coans1 = nil wordOn = falseendfunction playerchatqaw ( msg, msgty, A) if coans1 == Error then coans = nil coans1 = nil OutPut("تم الغاء المسابقة لعدم وجود إجابات",getRootElement(),255,255,0,true) removeCode() else if coans then if string.find(msg,coans,1) then OutPut("وقد ربح "..Amont.." ساعة ? "..getPlayerName(source).." ? الفائز هو",getRootElement(),math.random(255),math.random(255),math.random(255),true) local pTime = { getPlayerTime ( source ) } setElementData ( source, 'PlayTime', tostring ( pTime [ 1 ] + Amont .. ':' .. pTime [ 2 ] .. ':' .. pTime [ 3 ] ) ) --givePlayerMoney(source,Amont) removeCode() coans = nil coans1 = nil endend end end addEventHandler ("onPlayerChat",g_root,playerchatqaw)function playerchatqaw1 ( msg, msgty, A) if coans1 == Error then coans = nil coans1 = nil OutPut("!! تم الغاء السؤوال لنفاذ الوقت",getRootElement(),255,255,0,true) removeCode() else if coans1 then if string.find(msg,coans1,1) then OutPut("وقد ربح "..Amont.." ساعة ? "..getPlayerName(source).." ? الفائز هو",getRootElement(),math.random(255),math.random(255),math.random(255),true) givePlayerMoney(source,Amont) removeCode() coans = nil coans1 = nil end end end end addEventHandler ("onPlayerChat",g_root,playerchatqaw1)---------------------------------------------------------------------------------------------- function getPlayerTime ( Player ) local TimeData = getElementData(Player,'PlayTime') or '0:0:0'; if ( TimeData ) then return tonumber(split(TimeData,':')[1]) , tonumber(split(TimeData,':')[2]), tonumber(split(TimeData,':')[3]); end end exports.scoreboard:addScoreboardColumn('PlayTime')addEvent("addTime",true)addEvent("removeTime",true)addEvent("ToServer",true)local t = { }local w = {}addEventHandler("ToServer",root,function (word,get,time) if word and tonumber(get) and tonumber(time) thentable.insert(w,{word,get})setTimer(function () for _,v in ipairs(w) do if v[1] == word and v[2] == get then table.remove(w,i) end endend,time*60*60*1000,1)endend)addEventHandler("onConsole",root,function (msg) for _,v in ipairs(w) do if msg == v[1] then local playeraccount = getPlayerAccount ( source ) if ( playeraccount ) and not isGuestAccount ( playeraccount ) then if not getAccountData ( playeraccount, "time-"..msg) then addPlayerTime(source,v[2]) setAccountData( playeraccount, "time-"..msg,true) end end end endend)addEventHandler("addTime",root,function (to,time) if to == "all" then for _,v in ipairs(getElementsByType("player")) do addPlayerTime(v,time) end else plr = getPlayerFromName(to) if plr then addPlayerTime(plr,time) end endend)addEventHandler("removeTime",root,function (to,time) if to == "all" then for _,v in ipairs(getElementsByType("player")) do removePlayerTime(v,time) end else plr = getPlayerFromName(to) if plr then removePlayerTime(plr,time) end endend) function addPlayerTime(plr,time) time = math.floor(time) A[plr]['hour'] = tonumber(A[plr]['hour'] or 0) + time end function removePlayerTime(plr,time) time = math.floor(time) A[plr]['hour'] = tonumber(A[plr]['hour'] or 0) - time endfunction checkValues( source,arg1,arg2) if (arg2 >= 60) then A[ source ][ 'min' ] = tonumber( A[ source ][ 'min' ] or 0 ) + 1 A[ source ][ 'sec' ] = 0 end if (arg1 >= 60) then A[ source ][ 'min' ] = 0 A[ source ][ 'hour' ] = tonumber( A[ source ][ 'hour' ] or 0 ) + 1 end return arg1, arg2endsetTimer( function(A)local A = { } for _, v in pairs( getElementsByType( "player" ) ) do if (not A[ v ]) then A[ v ] = { ["hour"] = 0, ["min"] = 0, ["sec"] = 0 } end A[ v ][ 'sec' ] = tonumber( A[ v ][ 'sec' ] or 0 ) + 1 local min,sec = checkValues ( v, A[ v ][ 'min' ] or 0, A[ v ][ 'sec' ] or 0 ) local hour = tonumber( A[ v ][ 'hour' ] or 0 ) setElementData( v, "PlayTime", tostring( hour )..':'..tostring( min )..':'..tostring( sec ) ) end end, 1000, 0)function onPlayerQuit ( ) local playeraccount = getPlayerAccount ( source ) if ( playeraccount ) and not isGuestAccount ( playeraccount ) then local sValue = getElementData( source,'PlayTime' ) local hour = tonumber( A[ source ][ 'hour' ] or 0 ) local min = tonumber( A[ source ][ 'min' ] or 0 ) local sec = tonumber( A[ source ][ 'sec' ] or 0 ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-hour", tostring(hour) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-min", tostring(min) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-sec", tostring(sec) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime", tostring(sValue) ) end A[ source ] = nilendfunction onPlayerLogin (_, playeraccount ) if ( playeraccount ) then local time = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime" ) local hou = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-hour") local min = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-min") local sec = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-sec") if ( time ) then setElementData ( source, "PlayTime", time ) A[ source ]["hour"] = tonumber(hou) A[ source ]["min"] = tonumber(min) A[ source ]["sec"] = tonumber(sec) else setElementData ( source, "PlayTime",0 ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime",0 ) end endendaddEventHandler ( "onPlayerQuit", root, onPlayerQuit )addEventHandler ( "onPlayerLogin", root, onPlayerLogin ) بجربه واقولك 8 minutes ago, #\_oskar_/# said: captchaNums = 5 -- captcha letters lengthwordTimeInSec = 25 --- the time before the word disappear in seconds [ default 11 seconds ]--prizefrom,prizeto = 500,800 -- the prize random numtimerfrom,timerto = 1.5,5.5 -- the random timer that shows the word [ default from 3 to 15 minutes ]---- unChangeablewordOn = false--theWord = nil--thePrize = nilwordTime = wordTimeInSec * 1000Error = { "هلا","هلا","انا","ضض","تنورا","حياكم","سيرفر" }A = { }g_root = getRootElement()addEvent("send_M",true)addEventHandler("send_M",root,function( Q, K, K1, A)if tonumber(A) thencreateCode(Q,A)coans = Kcoans1 = K1Amont = A end end)function createCode(Q,A) for k,v in ipairs( getElementsByType("player") ) do exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,1, "=========", wordTime, 0.07, 0.5, 0, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,2, "Word : "..Q.."", wordTime, 0.07, 0.533, 255, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,3, "Prize : "..A.." Hours ", wordTime, 0.07, 0.563, 255, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,4, "=========", wordTime, 0.07, 0.593, 0, 255, 0, 255, 1.6) endstartCodeTimer()wordOn = trueend function startCodeTimer() codeTimer = setTimer( function () removeCode() OutPut("تم الغاء المسابقة لعدم وجود إجابات",root,0,255,0,true) end , wordTime , 1 )endfunction removeCode() for k,v in ipairs( getElementsByType("player") ) do exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,1) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,2) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,3) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,4) end if isTimer ( codeTimer ) then killTimer(codeTimer) end coans = nil coans1 = nil wordOn = falseendfunction playerchatqaw ( msg, msgty, A) if coans1 == Error then coans = nil coans1 = nil OutPut("تم الغاء المسابقة لعدم وجود إجابات",getRootElement(),255,255,0,true) removeCode() else if coans then if string.find(msg,coans,1) then OutPut("وقد ربح "..Amont.." ساعة ? "..getPlayerName(source).." ? الفائز هو",getRootElement(),math.random(255),math.random(255),math.random(255),true) local pTime = { getPlayerTime ( source ) } setElementData ( source, 'PlayTime', tostring ( pTime [ 1 ] + Amont .. ':' .. pTime [ 2 ] .. ':' .. pTime [ 3 ] ) ) --givePlayerMoney(source,Amont) removeCode() coans = nil coans1 = nil endend end end addEventHandler ("onPlayerChat",g_root,playerchatqaw)function playerchatqaw1 ( msg, msgty, A) if coans1 == Error then coans = nil coans1 = nil OutPut("!! تم الغاء السؤوال لنفاذ الوقت",getRootElement(),255,255,0,true) removeCode() else if coans1 then if string.find(msg,coans1,1) then OutPut("وقد ربح "..Amont.." ساعة ? "..getPlayerName(source).." ? الفائز هو",getRootElement(),math.random(255),math.random(255),math.random(255),true) givePlayerMoney(source,Amont) removeCode() coans = nil coans1 = nil end end end end addEventHandler ("onPlayerChat",g_root,playerchatqaw1)---------------------------------------------------------------------------------------------- function getPlayerTime ( Player ) local TimeData = getElementData(Player,'PlayTime') or '0:0:0'; if ( TimeData ) then return tonumber(split(TimeData,':')[1]) , tonumber(split(TimeData,':')[2]), tonumber(split(TimeData,':')[3]); end end exports.scoreboard:addScoreboardColumn('PlayTime')addEvent("addTime",true)addEvent("removeTime",true)addEvent("ToServer",true)local t = { }local w = {}addEventHandler("ToServer",root,function (word,get,time) if word and tonumber(get) and tonumber(time) thentable.insert(w,{word,get})setTimer(function () for _,v in ipairs(w) do if v[1] == word and v[2] == get then table.remove(w,i) end endend,time*60*60*1000,1)endend)addEventHandler("onConsole",root,function (msg) for _,v in ipairs(w) do if msg == v[1] then local playeraccount = getPlayerAccount ( source ) if ( playeraccount ) and not isGuestAccount ( playeraccount ) then if not getAccountData ( playeraccount, "time-"..msg) then addPlayerTime(source,v[2]) setAccountData( playeraccount, "time-"..msg,true) end end end endend)addEventHandler("addTime",root,function (to,time) if to == "all" then for _,v in ipairs(getElementsByType("player")) do addPlayerTime(v,time) end else plr = getPlayerFromName(to) if plr then addPlayerTime(plr,time) end endend)addEventHandler("removeTime",root,function (to,time) if to == "all" then for _,v in ipairs(getElementsByType("player")) do removePlayerTime(v,time) end else plr = getPlayerFromName(to) if plr then removePlayerTime(plr,time) end endend) function addPlayerTime(plr,time) time = math.floor(time) A[plr]['hour'] = tonumber(A[plr]['hour'] or 0) + time end function removePlayerTime(plr,time) time = math.floor(time) A[plr]['hour'] = tonumber(A[plr]['hour'] or 0) - time endfunction checkValues( source,arg1,arg2) if (arg2 >= 60) then A[ source ][ 'min' ] = tonumber( A[ source ][ 'min' ] or 0 ) + 1 A[ source ][ 'sec' ] = 0 end if (arg1 >= 60) then A[ source ][ 'min' ] = 0 A[ source ][ 'hour' ] = tonumber( A[ source ][ 'hour' ] or 0 ) + 1 end return arg1, arg2endsetTimer( function(A)local A = { } for _, v in pairs( getElementsByType( "player" ) ) do if (not A[ v ]) then A[ v ] = { ["hour"] = 0, ["min"] = 0, ["sec"] = 0 } end A[ v ][ 'sec' ] = tonumber( A[ v ][ 'sec' ] or 0 ) + 1 local min,sec = checkValues ( v, A[ v ][ 'min' ] or 0, A[ v ][ 'sec' ] or 0 ) local hour = tonumber( A[ v ][ 'hour' ] or 0 ) setElementData( v, "PlayTime", tostring( hour )..':'..tostring( min )..':'..tostring( sec ) ) end end, 1000, 0)function onPlayerQuit ( ) local playeraccount = getPlayerAccount ( source ) if ( playeraccount ) and not isGuestAccount ( playeraccount ) then local sValue = getElementData( source,'PlayTime' ) local hour = tonumber( A[ source ][ 'hour' ] or 0 ) local min = tonumber( A[ source ][ 'min' ] or 0 ) local sec = tonumber( A[ source ][ 'sec' ] or 0 ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-hour", tostring(hour) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-min", tostring(min) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-sec", tostring(sec) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime", tostring(sValue) ) end A[ source ] = nilendfunction onPlayerLogin (_, playeraccount ) if ( playeraccount ) then local time = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime" ) local hou = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-hour") local min = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-min") local sec = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-sec") if ( time ) then setElementData ( source, "PlayTime", time ) A[ source ]["hour"] = tonumber(hou) A[ source ]["min"] = tonumber(min) A[ source ]["sec"] = tonumber(sec) else setElementData ( source, "PlayTime",0 ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime",0 ) end endendaddEventHandler ( "onPlayerQuit", root, onPlayerQuit )addEventHandler ( "onPlayerLogin", root, onPlayerLogin ) دلوقتي الديبوج معدش بيقول حاجة بس في مشكلة السكوربورد لسة الساعات ما تتحرك ومعدش بيدي ساعات وش اسوي ؟ Any Help Pls Link to comment
MrKAREEM Posted February 13, 2018 Author Share Posted February 13, 2018 Guis I solved Scooreboard problem now it start times but the script doesnot give play time now any solve the new codes captchaNums = 5 -- captcha letters length wordTimeInSec = 25 --- the time before the word disappear in seconds [ default 11 seconds ] --prizefrom,prizeto = 500,800 -- the prize random num timerfrom,timerto = 1.5,5.5 -- the random timer that shows the word [ default from 3 to 15 minutes ] ---- unChangeable wordOn = false --theWord = nil --thePrize = nil wordTime = wordTimeInSec * 1000 Error = { "هلا", "هلا", "انا", "ضض", "تنورا", "حياكم", "سيرفر" } g_root = getRootElement() addEvent("send_M",true) addEventHandler("send_M",root, function( Q, K, K1, A) if tonumber(A) then createCode(Q,A) coans = K coans1 = K1 Amont = A end end ) function createCode(Q,A) for k,v in ipairs( getElementsByType("player") ) do exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,1, "=========", wordTime, 0.07, 0.5, 0, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,2, "أول من يكتب : "..Q.."", wordTime, 0.07, 0.533, 255, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,3, "الجائزة : "..A.." ساعة ", wordTime, 0.07, 0.563, 255, 255, 0, 255, 1.6) exports.easytext:displayMessageForPlayer(v,4, "=========", wordTime, 0.07, 0.593, 0, 255, 0, 255, 1.6) end startCodeTimer() wordOn = true end function startCodeTimer() codeTimer = setTimer( function () removeCode() OutPut("تم الغاء المسابقة لعدم وجود إجابات",root,0,255,0,true) end , wordTime , 1 ) end function removeCode() for k,v in ipairs( getElementsByType("player") ) do exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,1) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,2) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,3) exports.easytext:clearMessageForPlayer(v,4) end if isTimer ( codeTimer ) then killTimer(codeTimer) end coans = nil coans1 = nil wordOn = false end function playerchatqaw ( msg, msgty, A) if coans1 == Error then coans = nil coans1 = nil OutPut("تم الغاء المسابقة لعدم وجود إجابات",getRootElement(),255,255,0,true) removeCode() else if coans then if string.find(msg,coans,1) then OutPut("وقد ربح "..Amont.." ساعة ╰ "..getPlayerName(source).." ╯ الفائز هو",getRootElement(),math.random(255),math.random(255),math.random(255),true) local pTime = { getPlayerTime ( source ) } setElementData ( source, 'PlayTime', tostring ( pTime [ 1 ] + Amont .. ':' .. pTime [ 2 ] .. ':' .. pTime [ 3 ] ) ) removeCode() coans = nil coans1 = nil end end end end addEventHandler ("onPlayerChat",g_root,playerchatqaw) function getPlayerTime ( Player ) local TimeData = getElementData(Player,'PlayTime') or '0:0:0'; if ( TimeData ) then return tonumber(split(TimeData,':')[1]) , tonumber(split(TimeData,':')[2]), tonumber(split(TimeData,':')[3]); end end function playerchatqaw1 ( msg, msgty, A) if coans1 == Error then coans = nil coans1 = nil OutPut("!! تم الغاء السؤوال لنفاذ الوقت",getRootElement(),255,255,0,true) removeCode() else if coans1 then if string.find(msg,coans1,1) then OutPut("وقد ربح "..Amont.." ساعة ╰ "..getPlayerName(source).." ╯ الفائز هو",getRootElement(),math.random(255),math.random(255),math.random(255),true) removeCode() coans = nil coans1 = nil end end end end addEventHandler ("onPlayerChat",g_root,playerchatqaw1) ---------------------------------------------------------------------------------------------- exports.scoreboard:addScoreboardColumn('PlayTime') addEvent("addTime",true) addEvent("removeTime",true) addEvent("ToServer",true) local t = { } local w = {} addEventHandler("ToServer",root, function (word,get,time) if word and tonumber(get) and tonumber(time) then table.insert(w,{word,get}) setTimer(function () for _,v in ipairs(w) do if v[1] == word and v[2] == get then table.remove(w,i) end end end,time*60*60*1000,1) end end ) addEventHandler("onConsole",root, function (msg) for _,v in ipairs(w) do if msg == v[1] then local playeraccount = getPlayerAccount ( source ) if ( playeraccount ) and not isGuestAccount ( playeraccount ) then if not getAccountData ( playeraccount, "time-"..msg) then addPlayerTime(source,v[2]) setAccountData( playeraccount, "time-"..msg,true) OutPut("لقد قمت باستلام الساعات بنجاح", source, 0, 255, 0) else OutPut("خطأ لقد قمت باستلام الساعات من قبل 】", source, 255, 0, 0) end end end end end ) addEventHandler("addTime",root, function (to,time) if to == "all" then for _,v in ipairs(getElementsByType("player")) do addPlayerTime(v,time) OutPut("تم توزيع "..time.." ساعة لـ جميع اللاعبين",v,255,215,0,true ) end else plr = getPlayerFromName(to) if plr then addPlayerTime(plr,time) OutPut("تم أضافة "..time.." ساعة الى حسابككـ",plr,255,215,0,true ) end end end ) addEventHandler("removeTime",root, function (to,time) if to == "all" then for _,v in ipairs(getElementsByType("player")) do removePlayerTime(v,time) OutPut("تم حذف "..time.." ساعة من جمييع الاعبين",v,255,0,0,true ) end else plr = getPlayerFromName(to) if plr then removePlayerTime(plr,time) OutPut("تم حذف "..time.." ساعة من حسآبككـ",plr,255,0,0,true ) end end end ) function addPlayerTime(plr,time) time = math.floor(time) t[plr]['hour'] = tonumber(t[plr]['hour'] or 0) + time end function removePlayerTime(plr,time) time = math.floor(time) t[plr]['hour'] = tonumber(t[plr]['hour'] or 0) - time end addEventHandler("onResourceStart",resourceRoot, function ( ) executeSQLQuery ( "CREATE TABLE IF NOT EXISTS Prestege_Save_Time ( PlayerSerial,Hours,Minuts,Seconds,PlayAllTime )" ) outputDebugString ("Execute SQL Loadded !") end ) function checkValues( source,arg1,arg2) if (arg2 >= 60) then t[ source ][ 'min' ] = tonumber( t[ source ][ 'min' ] or 0 ) + 1 t[ source ][ 'sec' ] = 0 end if (arg1 >= 60) then t[ source ][ 'min' ] = 0 t[ source ][ 'hour' ] = tonumber( t[ source ][ 'hour' ] or 0 ) + 1 end return arg1, arg2 end setTimer( function( ) for _, v in pairs( getElementsByType( "player" ) ) do if (not t[ v ]) then t[ v ] = { ["hour"] = 0, ["min"] = 0, ["sec"] = 0 } end t[ v ][ 'sec' ] = tonumber( t[ v ][ 'sec' ] or 0 ) + 1 local min,sec = checkValues ( v, t[ v ][ 'min' ] or 0, t[ v ][ 'sec' ] or 0 ) local hour = tonumber( t[ v ][ 'hour' ] or 0 ) setElementData( v, "PlayTime", tostring( hour )..':'..tostring( min )..':'..tostring( sec ) ) end end, 1000, 0 ) function onPlayerQuit ( ) local playeraccount = getPlayerAccount ( source ) if ( playeraccount ) and not isGuestAccount ( playeraccount ) then local sValue = getElementData( source,'PlayTime' ) local hour = tonumber( t[ source ][ 'hour' ] or 0 ) local min = tonumber( t[ source ][ 'min' ] or 0 ) local sec = tonumber( t[ source ][ 'sec' ] or 0 ) local serial = getPlayerSerial ( source ) local Results = executeSQLQuery("SELECT * FROM Prestege_Save_Time WHERE PlayerSerial=?",serial) if ( type ( Results ) == "table" and #Results == 0 or not Results ) then executeSQLQuery ( "INSERT INTO Prestege_Save_Time ( PlayerSerial,Hours,Minuts,Seconds,PlayAllTime ) VALUES(?,?,?,?,?)",serial,hour,min,sec,sValue ) else executeSQLQuery('UPDATE Prestege_Save_Time SET Hours =?, Minuts =?, Seconds =?, PlayAllTime =? WHERE PlayerSerial =?', hour, min, sec, sValue, serial) end t[ source ] = nil end end function SaveDataOnStop ( ) for k,v in ipairs ( getElementsByType("player") ) do local playeraccount = getPlayerAccount ( v ) local sValue = getElementData( v,'PlayTime' ) if not ( t [ v ] ) then t [ v ] = { } end local hour = tonumber( t[ v ][ 'hour' ] or 0 ) local min = tonumber( t[ v ][ 'min' ] or 0 ) local sec = tonumber( t[ v ][ 'sec' ] or 0 ) local serial = getPlayerSerial ( v ) local Results = executeSQLQuery("SELECT * FROM Prestege_Save_Time WHERE PlayerSerial=?",getPlayerSerial ( v ) ) if ( type ( Results ) == "table" and #Results == 0 or not Results ) then executeSQLQuery ( "INSERT INTO Prestege_Save_Time ( PlayerSerial,Hours,Minuts,Seconds,PlayAllTime ) VALUES(?,?,?,?,?)",serial,hour,min,sec,sValue ) else executeSQLQuery('UPDATE Prestege_Save_Time SET Hours =?, Minuts =?, Seconds =?, PlayAllTime =? WHERE PlayerSerial =?', hour, min, sec, sValue, serial) end end end addEventHandler("onResourceStop",resourceRoot,SaveDataOnStop) function GetDataOnStart ( ) for _,v in ipairs ( getElementsByType ( "player" ) ) do local Results = executeSQLQuery("SELECT * FROM Prestege_Save_Time WHERE PlayerSerial=?",getPlayerSerial ( v ) ) if ( type ( Results ) == "table" and #Results == 0 or not Results ) then return end if not t[ v ] then t[ v ] = {} end t[ v ]["hour"] = tonumber(Results[1]["Hours"]) t[ v ]["min"] = tonumber(Results[1]["Minuts"]) t[ v ]["sec"] = tonumber(Results[1]["Seconds"]) end end addEventHandler("onResourceStart",resourceRoot,GetDataOnStart) function onPlayerQuit ( ) local playeraccount = getPlayerAccount ( source ) if ( playeraccount ) and not isGuestAccount ( playeraccount ) then local sValue = getElementData( source,'PlayTime' ) local hour = tonumber( t[ source ][ 'hour' ] or 0 ) local min = tonumber( t[ source ][ 'min' ] or 0 ) local sec = tonumber( t[ source ][ 'sec' ] or 0 ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-hour", tostring(hour) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-min", tostring(min) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime-sec", tostring(sec) ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime", tostring(sValue) ) end t[ source ] = nil end function onPlayerLogin (_, playeraccount ) if ( playeraccount ) then local time = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime" ) local hou = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-hour") local min = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-min") local sec = getAccountData ( playeraccount, "PlayTime-sec") if ( time ) then setElementData ( source, "PlayTime", time ) t[ source ]["hour"] = tonumber(hou) t[ source ]["min"] = tonumber(min) t[ source ]["sec"] = tonumber(sec) else setElementData ( source, "PlayTime",0 ) setAccountData ( playeraccount, "PlayTime",0 ) end end end addEventHandler ( "onPlayerQuit", root, onPlayerQuit ) addEventHandler ( "onPlayerLogin", root, onPlayerLogin ) Any Help Pls From Programmers Link to comment
iMr.WiFi..! Posted February 14, 2018 Share Posted February 14, 2018 16 hours ago, MrKAREEM said: بجربه واقولك دلوقتي الديبوج معدش بيقول حاجة بس في مشكلة السكوربورد لسة الساعات ما تتحرك ومعدش بيدي ساعات وش اسوي ؟ Any Help Pls Speak english only. 15 hours ago, MrKAREEM said: Any Help Pls From Programmers What did you change in the code? and what is exactly your problem? Link to comment
MrKAREEM Posted February 14, 2018 Author Share Posted February 14, 2018 7 hours ago, iMr.WiFi..! said: Speak english only. What did you change in the code? and what is exactly your problem? My Problem Now When I Make The Word And Answer It Add Times But There Was Problem After 1 second It Begain The Past Times Example : Now My Play Time : 2:0:0 And I Answer And Get 12 hours so now it set 14:0:0 But When The Times In Scoreboard Move 1 second it Set 2:0:0 again So I Want Set Times And Doesnot Delete Again So Can U Solve This Problem ? Link to comment
ÆBKV Posted February 14, 2018 Share Posted February 14, 2018 Use "00:00:00" instead of "0:0:0" It looks much better Link to comment
MrKAREEM Posted February 16, 2018 Author Share Posted February 16, 2018 On ١٤/٢/٢٠١٨ at 23:55, ÆBKV said: Use "00:00:00" instead of "0:0:0" It looks much better Does not Work Link to comment
MrKAREEM Posted February 19, 2018 Author Share Posted February 19, 2018 Thanks All I Solved It ... Link to comment
Recommended Posts