WallMart Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 heey, k had effe vraagje, en omdat ik te lam ben om naar de goede sectie te gaan( en om ons nl subforum te supporten,yay) dacht ik dat ik het net zo goed hier kon stellen ik vroeg me namelijk af of zelfgemaakte objects die je gebruikt in je maps server-side of client-side zijn. oftewel, moet elke speler je map los downloaden of wordt die bij het inloggen op de server meteen gedownload,inclusief alle objecten? en als ik zelf zon map maak, dan zal ik ook wel iets van een script ofzo moeten hebben zodat de client weet waar hij de objects vandaan moet halen? sorry voor de noobie vraag maar ik ben zo slecht in al dat 3rd party modden greets Link to comment
Killerbee_x. Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Wanneer je zelf gemaakte objecten wilt gebruiken in je maps Moetje deze client sided maken. Als je het goed doet, de juiste .lua, en het goed uitgewerkt hebben in de meta. Dan zou elke speler die jouw server joined, het moeten kunnen downloaden.(ik weet niet of je voor internet hosting een poort moet openen) maar in een hamachi server werkt dat wel gewoon function replaceModel()  txd = engineLoadTXD("vgsehseing1.txd", 0 )  engineImportTXD(txd, 8558)  dff = engineLoadDFF("vgshseing28.dff", 0 )  engineReplaceModel(dff, 8558) end addEventHandler ( "onClientResourceStart", getResourceRootElement(getThisResource()), replaceModel)  addCommandHandler ( "reloadcar", replaceModel ) Dit script herplaats de .txd en de .dff die je in je folder van je map hebt gezet, voor de normale roads in DD.(Vgshseing28) Voor de meta maak je dit bijvoorbeeld: Wanneer je zelf gemaakte objecten wilt gebruiken in je maps Moetje deze client sided maken. Als je het goed doet, de juiste .lua, en het goed hebt uitgewerkt in de meta. Dan zou elke speler die jouw server joined, het moeten kunnen downloaden.(ik weet niet of je voor internet hosting een poort moet openen) maar in een hamachi server werkt dat wel gewoon  <meta>   <info author="Killerbee_x." version="1.0" type="script"/>   <script src="mod.lua" type="client"/>   <file src="vgsehseing1.txd" type="client"/>   <file src="vgshseing28.dff" type="client"/> </meta>  => Tabs/Spaties. Link to comment
Ralf122 Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 is dit voor voertuigen of ook voor gebouwen. want ik wil graag gebouwen mods in me server, en ik wil graag dat iedereen ze kan zien. reageer pls Link to comment
Killerbee_x. Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Ja, als je de ID weet kan je het systeem de skin laten toevoegen, Link to comment
Recommended Posts