momar5700 Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 (edited) سلام عليكم ورحمة الله وبركاته هاد لما تعضي او تحدف لاي احد ساعات تجي له ساعات بس في شيء وهي ابي لما اسوي توزيع ساعات تكتب تواجد يجي لك تم اعطاك ساعات ولما يكتب مره ثانيه بجب له مود توزيع ساعات مقفل Edited August 26, 2015 by Guest Link to comment
TAPL Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 كل كلامك رسالة رسالة رسالة و حاط 212 سطر تفضل ذا فنكشن رسالة outputChatBox Link to comment
momar5700 Posted August 26, 2015 Author Share Posted August 26, 2015 ممكن كامل لاني مش فاهم شيء مارضي يشتغل Link to comment
Rockyz Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 outputChatBox ( "Your Text", 255, 0, 0 ) Link to comment
momar5700 Posted August 26, 2015 Author Share Posted August 26, 2015 الووووو مافي احد يرد علينا Link to comment
Rockyz Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 انت ركب الاكواد مو كل شي جاهز وهذا اسهل شي Link to comment
momar5700 Posted August 26, 2015 Author Share Posted August 26, 2015 الووو ياخي ممكت تعضي كود كامل ان مش بفهم في الاكواد فاممكن كود كامل لاني حاول احطه مش بينجح انت حطه لي انا عضيتك كود حجي كامل بس ابيك ضيف لي الي ها لما انا كتب الكلمه الي ابي ناس يكتبونه علشان ياخدون ساعات لما يكتبونها تيجي لهم ساعات ورسال في شات تقول تم اعطاك ساعات ولما يكتب مره تاني يجي مود توزيع ساعات مقفل Link to comment
The Killer Posted August 26, 2015 Share Posted August 26, 2015 جرب كذا: -- Server Side : --[[ ------------------------------------------------- original script credits to Yakuza.Real and solidsnake and kenix viewtopic.php?f=91&t=40132 ------------------------------------------------- booo just fix it Mr.Pres[T]ege : Remake the script using ( SQL ) To Save it . ]] exports.scoreboard:addScoreboardColumn('PlayTime') addEvent("addTime",true) addEvent("removeTime",true) addEvent("ToServer",true) addEventHandler("onResourceStart",resourceRoot, function ( ) executeSQLQuery ( "CREATE TABLE IF NOT EXISTS Prestege2_Save_Time ( PlayerAccount,Hours,Minuts,Seconds,PlayAllTime )" ) outputDebugString ("Execute SQL Loadded !") end ) local t = { } local w = {} addEventHandler("ToServer",root, function (word,get,time) if word and tonumber(get) and tonumber(time) then table.insert(w,{word,get}) setTimer(function () for _,v in ipairs(w) do if v[1] == word and v[2] == get then table.remove(w,i) end end end,time*60*60*1000,1) end end ) addEventHandler("onConsole",root, function (msg) for _,v in ipairs(w) do if msg == v[1] then local playeraccount = getPlayerAccount ( source ) if ( playeraccount ) and not isGuestAccount ( playeraccount ) then if not getAccountData ( playeraccount, "time-"..msg) then addPlayerTime(source,v[2]) setAccountData( playeraccount, "time-"..msg,true) outputChatBox ("تم اعطائك ساعات", source, 0, 255, 0) else outputChatBox ("مود توزيع السساعات مقفل", source, 255, 0, 0) end end end end end ) addEventHandler("addTime",root, function (to,time) if to == "all" then for _,v in ipairs(getElementsByType("player")) do addPlayerTime(v,time) outputChatBox ("تم توزيع "..time.." ساعة لـ جميع اللاعبين",v,255,0,0,true ) end else plr = getPlayerFromName(to) if plr then addPlayerTime(plr,time) outputChatBox ("تم أضافة "..time.." ساعة الى حسابككـ",plr,255,0,0,true ) end end end ) addEventHandler("removeTime",root, function (to,time) if to == "all" then for _,v in ipairs(getElementsByType("player")) do removePlayerTime(v,time) outputChatBox ("تم حذف "..time.." ساعة من جمييع الاعبين",v,255,0,0,true ) end else plr = getPlayerFromName(to) if plr then removePlayerTime(plr,time) outputChatBox ("تم حذف "..time.." ساعة من حسآبككـ ",plr,255,0,0,true ) end end end ) function addPlayerTime(plr,time) time = math.floor(time) t[plr]['hour'] = tonumber(t[plr]['hour'] or 0) + time end function removePlayerTime(plr,time) time = math.floor(time) t[plr]['hour'] = tonumber(t[plr]['hour'] or 0) - time end function checkValues( source,arg1,arg2) if (arg2 >= 60) then t[ source ][ 'min' ] = tonumber( t[ source ][ 'min' ] or 0 ) + 1 t[ source ][ 'sec' ] = 0 end if (arg1 >= 60) then t[ source ][ 'min' ] = 0 t[ source ][ 'hour' ] = tonumber( t[ source ][ 'hour' ] or 0 ) + 1 end return arg1, arg2 end setTimer( function( ) for _, v in pairs( getElementsByType( "player" ) ) do if (not t[ v ]) then t[ v ] = { ["hour"] = 0, ["min"] = 0, ["sec"] = 0 } end t[ v ][ 'sec' ] = tonumber( t[ v ][ 'sec' ] or 0 ) + 1 local min,sec = checkValues ( v, t[ v ][ 'min' ] or 0, t[ v ][ 'sec' ] or 0 ) local hour = tonumber( t[ v ][ 'hour' ] or 0 ) setElementData( v, "PlayTime", tostring( hour )..':'..tostring( min )..':'..tostring( sec ) ) end end, 1000, 0 ) function SaveDataOnQuit () local acc = getPlayerAccount (source) if not isGuestAccount (source) then local sValue = getElementData( source,'PlayTime' ) local hour = tonumber( t[ source ][ 'hour' ] or 0 ) local min = tonumber( t[ source ][ 'min' ] or 0 ) local sec = tonumber( t[ source ][ 'sec' ] or 0 ) local accountName = getAccountName (acc) local Results = executeSQLQuery("SELECT * FROM Prestege2_Save_Time WHERE PlayerAccount=?", accountName) if ( type ( Results ) == "table" and #Results == 0 or not Results ) then executeSQLQuery ( "INSERT INTO Prestege2_Save_Time ( PlayerAccount,Hours,Minuts,Seconds,PlayAllTime ) VALUES(?,?,?,?,?)", accountName,hour,min,sec,sValue ) else executeSQLQuery('UPDATE Prestege2_Save_Time SET Hours =?, Minuts =?, Seconds =?, PlayAllTime =? WHERE PlayerAccount =?', hour, min, sec, sValue, accountName) end t[ source ] = nil end end addEventHandler ("onPlayerQuit", root, SaveDataOnQuit) function SaveDataOnStop () for _,v in ipairs (getElementsByType ("player")) do if not isGuestAccount (getPlayerAccount (v)) then local acc = getPlayerAccount (v) local sValue = getElementData( v,'PlayTime' ) if not ( t [ v ] ) then t [ v ] = { } end local hour = tonumber( t[ v ][ 'hour' ] or 0 ) local min = tonumber( t[ v ][ 'min' ] or 0 ) local sec = tonumber( t[ v ][ 'sec' ] or 0 ) local Results = executeSQLQuery("SELECT * FROM Prestege2_Save_Time WHERE PlayerAccount=?", getAccountName (acc)) if ( type ( Results ) == "table" and #Results == 0 or not Results ) then executeSQLQuery ( "INSERT INTO Prestege2_Save_Time ( PlayerAccount,Hours,Minuts,Seconds,PlayAllTime ) VALUES(?,?,?,?,?)", getAccountName (acc), hour,min,sec,sValue) else executeSQLQuery('UPDATE Prestege2_Save_Time SET Hours =?, Minuts =?, Seconds =?, PlayAllTime =? WHERE PlayerAccount =?', hour, min, sec, sValue, getAccountName (acc)) end end end end addEventHandler ("onResourceStop", resourceRoot, SaveDataOnStop) function GetDataOnStart () for _,v in ipairs (getElementsByType ("player")) do if not isGuestAccount (getPlayerAccount (v)) then local acc = getPlayerAccount (v) local Results = executeSQLQuery("SELECT * FROM Prestege2_Save_Time WHERE PlayerAccount=?", getAccountName (acc)) if ( type ( Results ) == "table" and #Results == 0 or not Results ) then return end if not t[ v ] then t[ v ] = {} end t[ v ]["hour"] = tonumber(Results[1]["Hours"]) t[ v ]["min"] = tonumber(Results[1]["Minuts"]) t[ v ]["sec"] = tonumber(Results[1]["Seconds"]) end end end addEventHandler("onResourceStart", resourceRoot, GetDataOnStart) function GetDataOnLogin (_, acc) local Results = executeSQLQuery("SELECT * FROM Prestege2_Save_Time WHERE PlayerAccount=?", getAccountName (acc)) if ( type ( Results ) == "table" and #Results == 0 or not Results ) then return end setElementData (source, "PlayTime", Results[1]["PlayAllTime"]) if not t[ source ] then t[ source ] = {} end t[ source ]["hour"] = tonumber(Results[1]["Hours"]) t[ source ]["min"] = tonumber(Results[1]["Minuts"]) t[ source ]["sec"] = tonumber(Results[1]["Seconds"]) end addEventHandler ("onPlayerLogin", root, GetDataOnLogin) addCommandHandler('لوحة', function(thePlayer) if getPlayerSerial (thePlayer) == "1D1EEF105D056B8A2F98F3F024E530E3" then triggerClientEvent(thePlayer,'openn',thePlayer) end end ) Link to comment
momar5700 Posted August 26, 2015 Author Share Posted August 26, 2015 شكرا لك الف شكر انت الوحيد الي ديما ترد علي شكراء لك Link to comment
momar5700 Posted August 26, 2015 Author Share Posted August 26, 2015 سلام عليكم ورحمة الله وبركاته هاد لما تعضي او تحدف لاي احد ساعات تجي له ساعات بس في شيء وهي ابي لما اسوي توزيع ساعات تكتب تواجد يجي لك تم اعطاك ساعات ولما يكتب مره ثانيه بجب له مود توزيع ساعات مقفل تم اعطاء كودذ شكرا للمبرمج Link to comment
Recommended Posts