w7sH Posted May 20, 2016 Author Share Posted May 20, 2016 طلبي ماهو صعب لكن شكلكم م فهمتوني انا أقصد اول م اللاعب يضغط هذا الزر يفتح له لوحة من اف8 مثال : من اف 8 admin اذا ضغط الزر هذا اللي تفتح لوحة الآدمنيه بحيث كلمة Link to comment
SycroX Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 addEventHandler("onClientGUIClick",resourceRoot, function ( ) if ( source == jail ) then executeCommandHandler("jail",source) end end) addEventHandler("onClientGUIClick",resourceRoot, function ( ) if ( source == jail ) then executeCommandHandler('jail') end end) Link to comment
#DRAGON!FIRE Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 اطرح الامر jail اطرحه كامل خلني اشوف Link to comment
w7sH Posted May 20, 2016 Author Share Posted May 20, 2016 Command = get("command") -- getTheCommand addCommandHandler ( Command, -- Adding The Command Handler function ( player, cmd ) if hasObjectPermissionTo ( player, "function.banPlayer" ) then triggerClientEvent(player,"jailShow",player) else outputChatBox(" Access Denied ",player,255,0,0) end end ) تعديل من لوحة الادمنيهه <settings> <setting name='*command' friendlyname='Command To Open Jail Panel' value='jail' desc='Command To Open Jail Panel' group='Genral' /> </settings> Link to comment
#DRAGON!FIRE Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 (edited) اول شي ضيف ف الميتا هذا السطر function="jailPlayer" type="server"/> بـ هذا الميتا طبعا : '*command' friendlyname='Command To Open Jail Panel' value='jail' desc='Command To Open Jail Panel' group='Genral' /> ومن ثم بالسكربت حقك بجانب كلنت ضيف هذا الكود : addEventHandler ( "onClientGUIClick", resourceRoot, function ( ) if ( source == jail ) then triggerServerEvent ( "exportsFromServer", localPlayer ) end end ) وبجانب سيرفر : addEvent ( "exportsFromServer", true ) addEventHandler ( "exportsFromServer", root, function ( ) exports.ScriptName:jailPlayer ( source ) end ) ScriptName = اسم المود اللي فيه الكود حق الكوماند . وكود الكوماند خليه كذا : addCommandHandler ( Command, -- Adding The Command Handler function ( player, cmd ) if hasObjectPermissionTo ( player, "function.banPlayer" ) then triggerClientEvent(player,"jailShow",player) else outputChatBox(" Access Denied ",player,255,0,0) end end ) function jailPlayer ( player ) if ( player and isElement ( player ) ) then if ( getPlayerAccount ( player ) and not isGuestAccount ( getPlayerAccount ( player ) ) ) then if hasObjectPermissionTo ( player, "function.banPlayer" ) then triggerClientEvent(player,"jailShow",player) else outputChatBox(" Access Denied ",player,255,0,0) end end end end Edited May 20, 2016 by Guest Link to comment
Abdul KariM Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 اول شي ضيف ف الميتا هذا السطر function="jailPlayer" type="server"/> بـ هذا الميتا طبعا : '*command' friendlyname='Command To Open Jail Panel' value='jail' desc='Command To Open Jail Panel' group='Genral' /> ومن ثم بالسكربت حقك بجانب كلنت ضيف هذا الكود : addEventHandler ( "onClientGUIClick", resourceRoot, function ( ) if ( source == jail ) then triggerServerEvent ( "exportsFromServer", localPlayer ) end end ) وبجانب سيرفر : addEvent ( "exportsFromServer", true ) addEventHandler ( "exportsFromServer", root, function ( ) exports.ScriptName:jailPlayer ( source ) end ) ScriptName = اسم المود اللي فيه الكود حق الكوماند . وكود الكوماند خليه كذا : addCommandHandler ( Command, -- Adding The Command Handler function ( player, cmd ) if hasObjectPermissionTo ( player, "function.banPlayer" ) then triggerClientEvent(player,"jailShow",player) else outputChatBox(" Access Denied ",player,255,0,0) end end ) function jailPlayer ( player ) if ( player and isElement ( player ) ) if ( getPlayerAccount ( player ) and not isGuestAccount ( getPlayerAccount ( player ) ) ) then if hasObjectPermissionTo ( player, "function.banPlayer" ) then triggerClientEvent(player,"jailShow",player) else outputChatBox(" Access Denied ",player,255,0,0) end end end end لو تختصر كود الكوماند مايكون احسن ؟ + ناقصك then بسطر 12 Link to comment
w7sH Posted May 20, 2016 Author Share Posted May 20, 2016 ---------------------- --Coordinates in the prison and outside prison ---------------------- ------ This is Coordinates where the prison local x, y, z = 263.5, 77, 1001 local interior_jail = 6 local dimension_jail = 0 -- this is Coordinates to get out of prison local interior_unjail = 0 local dimension_unjail = 0 local x1, y1, z1 = 1552.1748046875, -1675.8681640625, 16.176261901855 ------------------------------------------------- rRoot = getResourceRootElement(getThisResource()) local timeLeft = {} local timeLeftText = {} local mint = 60 -- this 1 min local f = 120 -- this 2 min local s3m = 180 -- this 3 min local s4m = 240 -- this 4 min local s5m = 300 -- this 5 min local s1h = 3600 -- 1 hour function RemoveFromVeh(plr) hisVeh = getPedOccupiedVehicle(plr) if hisVeh then removePedFromVehicle(plr) end end addEvent("jail",false) -- Jail addEventHandler("jail",root, function(isJailed,text) if text == "1 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then output("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(mint)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00001 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (1 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "2 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(f)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00002 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (2 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "3 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s3m)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00003 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (3 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "4 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s4m)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00004 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (4 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "5 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s5m)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00005 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (5 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "1 hour" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s1h)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("** You arrested [ "..getPlayerName(thePlayer).." #FFFF00]For 1 hour",source,255,255,0,true) outputChatBox("** [ "..getPlayerName(thePlayer).." #FF0000] Player has been arrested ",root,255,0,0,true) end end ) addEvent("unjail",true)-- unJail addEventHandler("unjail",root, function(isJailed) thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if thePlayer then if not getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is not in jail.",isJailed,255,0,0) return end setElementInterior ( thePlayer, interior_unjail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition ( thePlayer, x1, y1, z1 ) toggleControl (thePlayer, "fire", true) toggleControl (thePlayer, "next_weapon",true) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", true) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", true) toggleControl (thePlayer, "weapon", true) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", true) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", true) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",false) setElementData(thePlayer, "Timeleft", 0) textDestroyDisplay(timeLeft[thePlayer]) setElementData(rRoot,"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",false) outputChatBox("#00ff00* You unJail "..getPlayerName(thePlayer).."#00ff00 Please respect the rule of server",source,255,255,0,true) outputChatBox("#00ff00* "..getPlayerName(thePlayer).."#00ff00 has been unJail by #00ff00".. name .." ",root,255,255,0,true) end end) addEventHandler("onPlayerSpawn",root, -- Check If He Is isJailed [ OnSpawn ] function() if getElementData(source,"isJailed") == true then setElementInterior ( source, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (source, x, y, z ) RemoveFromVeh(thePlayer) end end) addEventHandler("onPlayoin",root, -- Check If He Is isJailed - By IP [ OnJoin ] function() if getElementData(rRoot,""..getPlayerSerial(source).."-j") == true then setElementData(source,"isJailed",true) setElementInterior ( source, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (source, x, y, z ) end end) function showTimeLeft(player) timeLeft[player] = textCreateDisplay() textDisplayAddObserver(timeLeft[player], player) timeLeftText[player] = textCreateTextItem("Time Left: " .. getElementData(player, "Timeleft"), 0.45, 0.1, "high", 255, 255, 255, 255) textDisplayAddText(timeLeft[player], timeLeftText[player]) setTimer(updateTimeLeft, 1000, getElementData(player, "Timeleft"), player) end function updateTimeLeft(player) local name = getPlayerName(player) setElementData(player, "Timeleft", getElementData(player, "Timeleft") - 1) textItemSetText(timeLeftText[player], "Time Left: " .. getElementData(player, "Timeleft")) if tonumber(getElementData(player, "Timeleft")) == 0 then textDestroyDisplay(timeLeft[player]) setElementInterior ( player, interior_unjail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition(player, x1, y1, z1) outputChatBox("#00ff00* "..name.." #00ff00has been unJail by Console",root,255,255,0,true) setElementData(rRoot,"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",false) setElementData (player, "isJailed",false) Link to comment
#DRAGON!FIRE Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 عدلت الاكواد انسخها مرهـ ثانية .. @ Abdul KariM : اختصرها او لا اهم شي يشتغل معاهـ Link to comment
w7sH Posted May 20, 2016 Author Share Posted May 20, 2016 كل شي اشغل الا اللوحه , من كود سيرفر الليي عطيتني Link to comment
#DRAGON!FIRE Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 متاكد انك مسجل دخولكـ ؟ وعندك صلاحية الباند هذي .. وغير كذا شوف الديبوق في اي اخطاء ؟ Link to comment
w7sH Posted May 21, 2016 Author Share Posted May 21, 2016 بالنسبة للدي بق م يقول شي , لكن جربت اللوحه شغاله لكن م تظهر عندي كاني موو ضايف نفسي لقروب الشرطه Link to comment
#DRAGON!FIRE Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 منور المنتدى المعلم زاحف النور نوركـ ^ بالنسبة للدي بق م يقول شي , لكن جربت اللوحه شغاله لكن م تظهر عندي كاني موو ضايف نفسي لقروب الشرطه الاكواد سليمة .. المشكلة من عندك متاكد . Link to comment
w7sH Posted May 21, 2016 Author Share Posted May 21, 2016 انت جربت الكود؟ انا جربت الكود ولا ضبط معي سوييت سيرفر كذا ---------------------- --Coordinates in the prison and outside prison ---------------------- ------ This is Coordinates where the prison local x, y, z = 263.5, 77, 1001 local interior_jail = 6 local dimension_jail = 0 -- this is Coordinates to get out of prison local interior_unjail = 0 local dimension_unjail = 0 local x1, y1, z1 = 1552.1748046875, -1675.8681640625, 16.176261901855 ------------------------------------------------- rRoot = getResourceRootElement(getThisResource()) local timeLeft = {} local timeLeftText = {} local mint = 60 -- this 1 min local f = 120 -- this 2 min local s3m = 180 -- this 3 min local s4m = 240 -- this 4 min local s5m = 300 -- this 5 min local s1h = 3600 -- 1 hour function RemoveFromVeh(plr) hisVeh = getPedOccupiedVehicle(plr) if hisVeh then removePedFromVehicle(plr) end end addEvent("jail",false) -- Jail addEventHandler("jail",root, function(isJailed,text) if text == "1 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then output("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(mint)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00001 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (1 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "2 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(f)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00002 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (2 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "3 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s3m)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00003 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (3 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "4 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s4m)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00004 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (4 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "5 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s5m)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00005 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (5 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "1 hour" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s1h)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("** You arrested [ "..getPlayerName(thePlayer).." #FFFF00]For 1 hour",source,255,255,0,true) outputChatBox("** [ "..getPlayerName(thePlayer).." #FF0000] Player has been arrested ",root,255,0,0,true) end end ) addEvent("unjail",true)-- unJail addEventHandler("unjail",root, function(isJailed) thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if thePlayer then if not getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is not in jail.",isJailed,255,0,0) return end setElementInterior ( thePlayer, interior_unjail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition ( thePlayer, x1, y1, z1 ) toggleControl (thePlayer, "fire", true) toggleControl (thePlayer, "next_weapon",true) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", true) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", true) toggleControl (thePlayer, "weapon", true) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", true) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", true) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",false) setElementData(thePlayer, "Timeleft", 0) textDestroyDisplay(timeLeft[thePlayer]) setElementData(rRoot,"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",false) outputChatBox("#00ff00* You unJail "..getPlayerName(thePlayer).."#00ff00 Please respect the rule of server",source,255,255,0,true) outputChatBox("#00ff00* "..getPlayerName(thePlayer).."#00ff00 has been unJail by #00ff00".. name .." ",root,255,255,0,true) end end) addEventHandler("onPlayerSpawn",root, -- Check If He Is isJailed [ OnSpawn ] function() if getElementData(source,"isJailed") == true then setElementInterior ( source, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (source, x, y, z ) RemoveFromVeh(thePlayer) end end) addEventHandler("onPlayoin",root, -- Check If He Is isJailed - By IP [ OnJoin ] function() if getElementData(rRoot,""..getPlayerSerial(source).."-j") == true then setElementData(source,"isJailed",true) setElementInterior ( source, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (source, x, y, z ) end end) function showTimeLeft(player) timeLeft[player] = textCreateDisplay() textDisplayAddObserver(timeLeft[player], player) timeLeftText[player] = textCreateTextItem("Time Left: " .. getElementData(player, "Timeleft"), 0.45, 0.1, "high", 255, 255, 255, 255) textDisplayAddText(timeLeft[player], timeLeftText[player]) setTimer(updateTimeLeft, 1000, getElementData(player, "Timeleft"), player) end function updateTimeLeft(player) local name = getPlayerName(player) setElementData(player, "Timeleft", getElementData(player, "Timeleft") - 1) textItemSetText(timeLeftText[player], "Time Left: " .. getElementData(player, "Timeleft")) if tonumber(getElementData(player, "Timeleft")) == 0 then textDestroyDisplay(timeLeft[player]) setElementInterior ( player, interior_unjail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition(player, x1, y1, z1) outputChatBox("#00ff00* "..name.." #00ff00has been unJail by Console",root,255,255,0,true) setElementData(rRoot,"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",false) setElementData (player, "isJailed",false) Link to comment
#DRAGON!FIRE Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 ما اشوف اي اخطاء بالاكواد .. طيب شفت الكود حق الكوماند خليه كذا وقول لي يجيك اي شي فـ الشات ؟ ! addCommandHandler ( Command, -- Adding The Command Handler function ( player, cmd ) if hasObjectPermissionTo ( player, "function.banPlayer" ) then triggerClientEvent(player,"jailShow",player) else outputChatBox(" Access Denied ",player,255,0,0) end end ) function jailPlayer ( player ) outputChatBox ( "jailPlayer called" ) if ( player and isElement ( player ) ) then if ( getPlayerAccount ( player ) and not isGuestAccount ( getPlayerAccount ( player ) ) ) then if hasObjectPermissionTo ( player, "function.banPlayer" ) then triggerClientEvent(player,"jailShow",player) else outputChatBox(" Access Denied ",player,255,0,0) end end end end Link to comment
w7sH Posted May 22, 2016 Author Share Posted May 22, 2016 طيب عشان نختصر ابي السجن الموجود هنا ابي اللي مفتوح له الميوت فاللوحه تفتح له خاصية السجن هنا وش اعدل؟ ---------------------- --Coordinates in the prison and outside prison ---------------------- ------ This is Coordinates where the prison local x, y, z = 263.5, 77, 1001 local interior_jail = 6 local dimension_jail = 0 -- this is Coordinates to get out of prison local interior_unjail = 0 local dimension_unjail = 0 local x1, y1, z1 = 1552.1748046875, -1675.8681640625, 16.176261901855 ------------------------------------------------- rRoot = getResourceRootElement(getThisResource()) local timeLeft = {} local timeLeftText = {} local mint = 60 -- this 1 min local f = 120 -- this 2 min local s3m = 180 -- this 3 min local s4m = 240 -- this 4 min local s5m = 300 -- this 5 min local s1h = 3600 -- 1 hour local s12h = 43200 -- 12 hour function RemoveFromVeh(plr) hisVeh = getPedOccupiedVehicle(plr) if hisVeh then removePedFromVehicle(plr) end end addEvent("jail",false) -- Jail addEventHandler("jail",root, function(isJailed,text) if text == "1 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then output("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(mint)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00001 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (1 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "2 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(f)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00002 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (2 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "3 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s3m)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00003 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (3 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "4 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s4m)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00004 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (4 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "5 min" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s5m)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("#ff0000* You Jail "..getPlayerName(thePlayer).." #FF00005 min",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (5 min)",root,255,0,0,false) elseif text == "1 hour" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s1h)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (1 hour)",root,255,0,0,false) elseif text == "12 hour" then thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is already in jail.",isJailed,255,0,0) return end RemoveFromVeh(thePlayer) setElementInterior ( thePlayer, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (thePlayer, x, y, z ) toggleControl (thePlayer, "fire", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "weapon", false) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", false) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", tonumber(s12h)) showTimeLeft(thePlayer) setElementData(getResourceRootElement(getThisResource()),"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",true) outputChatBox("",source,255,255,0,true) outputChatBox("* "..getPlayerName(thePlayer).." has been Jailed by ".. name .." (12 hours)",root,255,0,0,false) end end ) addEvent("unjail",true)-- unJail addEventHandler("unjail",root, function(isJailed) thePlayer = getPlayerFromName(isJailed) local name = getPlayerName ( source ) if thePlayer then if not getElementData( thePlayer, "isJailed") then outputChatBox("This player is not in jail.",isJailed,255,0,0) return end setElementInterior ( thePlayer, interior_unjail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition ( thePlayer, x1, y1, z1 ) toggleControl (thePlayer, "fire", true) toggleControl (thePlayer, "next_weapon",true) toggleControl (thePlayer, "previous_weapon", true) toggleControl (thePlayer, "sprint", true) toggleControl (thePlayer, "aim_weapon", true) toggleControl (thePlayer, "weapon", true) toggleControl (thePlayer, "next_weapon", true) toggleControl (thePlayer, "vehicle_fire", true) toggleControl (thePlayer, "vehicle_secondary_fire", true) setElementData(thePlayer, "Timeleft", false) setElementData(thePlayer,"isJailed",false) setElementData(thePlayer, "Timeleft", 0) textDestroyDisplay(timeLeft[thePlayer]) setElementData(rRoot,"".. getPlayerSerial(thePlayer).."-j",false) outputChatBox("#00ff00* You unJail "..getPlayerName(thePlayer).."#00ff00 Please respect the rule of server",source,255,255,0,true) outputChatBox("#00ff00* "..getPlayerName(thePlayer).."#00ff00 has been unJail by #00ff00".. name .." ",root,255,255,0,true) end end) addEventHandler("onPlayerSpawn",root, -- Check If He Is isJailed [ OnSpawn ] function() if getElementData(source,"isJailed") == true then setElementInterior ( source, interior_jail ) setElementDimension ( thePlayer, dimension_jail ) setElementPosition (source, x, y, z ) RemoveFromVeh(thePlayer) end Link to comment
Recommended Posts